schaaksoos regels

Schaaksoos competitie SV Krimpen aan den IJssel

• De zomerschaak competitie staat open voor leden en niet leden.
  • De schaaklocatie is in het Facetgebouw te Krimpen aan de IJssel.
  • De wedstrijden vangen aan op vrijdagmiddag om 13.30 uur.
  • De leiding is in handen van de competitieleider.
  • Er wordt gespeeld volgens het Keizer-systeem.
  • Het aantal ronden bedraagt op elke vrijdagmiddag 2 ronden. 45 minuten p.p.p.p, of indien twee spelers dit wensen één ronde van 1.45 minuten p.p.p.p.
  • Binnen 2 ronden mogen twee dezelfde spelers niet meer dan één keer tegen elkaar uitkomen.
  • De indeling wordt uitgevoerd m.b.v. het programma Sevilla.
  • Het gebruik van de klok is verplicht, noteren is niet vereist
  • Het speeltempo bedraagt 45 minuten of 1.45 uur.
  • In alle zaken waarin dit reglement niet voorziet is de beslissing van de competitieleiding bindend.
  • De competitie loopt van de 1e vrijdagmiddag in september tot en met de laatste vrijdagmiddag in de maand juni van het opvolgend jaar.
  • De schaaksooscompetitie is in twee perioden gesplitst. 1e periode begint in september tot half januari, de 2e periode is van half januari tot in juni. Beide perioden zijn met een gelijk aantal middagen.
  • Voor elke periode is een 1e, 2e en 3e prijs. Prijzen zijn altijd in natura.
  • Minimumaantal gespeelde partijen per periode om voor een prijs in aanmerking te komen is de helft van het totaal mogelijk te spelen partijen.