Corona en SV Krimpen aan den IJssel

Beste schaakvrienden van SV krimpen aan den IJssel,

Alweer geruime tijd zijn we verstoten van ons schaakspel in clubverband. Corona heeft vrijwel alle sportactiviteiten stilgelegd, dus ook de schaaksport.
Er zijn verschillende pogingen gedaan om de betrokkenheid tussen de leden een weinig in leven te houden. We denken hierbij aan het online schaken.
Ondergetekende heeft een poging gedaan, echter die is na een aantal weken als een kaarsje uitgegaan.

Diederick Casteleijn heeft een tweede poging opgezet en die is nog actueel. Een succes wensen is op zijn plaats.
Als bestuur spreken we elkaar regelmatig. Enerzijds per email, maar ook met videomeetings bespreken we de gang van zaken m.b.t. het coronavirus. We volgen op de voet de berichtgeving van de KNSB, analyseren en reageren daarop.
Er is een enquête gehouden door de externe en interne wedstrijdleiders. U heeft op verschillen vragen uw wensen kenbaar gemaakt. Daarvoor dank.
Rekening houdend met de berichtgeving van de Nederlandse regering en het RIVM kunnen we nog niet voldoende besluiten nemen.

1 De KNSB-competitie 2020-2021 start in oktober 2020. Het is nog onduidelijk in welke vorm deze competitie zal worden uitgevoerd. We hopen eind van deze maand meer te horen van de KNSB.Van de RSB-competitie is nog niets bekend. De RSB wacht op de KNSB.
2. Onze gebruikelijke ALV is dit jaar niet op de laatste maandagavond in augustus, maar op de eerste maandagavond in september. Dat is 7 september 2020 in de grote zaal van het Bowlingcentrum Krimpenhof. Aanvang 20.00 uur. De zaal geeft ruimte voor 30 leden rekening houdend met de 1,5 meter afstand. Mondbescherming is niet verplicht.
3. De jeugdcompetitie zal aanvangen op maandagavond 14 september 2020. Ook in het Bowlingcentrum Krimpenhof. Jeugdleider Harold van Dijk zal hier meer over berichten.
4. Het schaakmateriaal is dan overgebracht van de Pannenkoe naar het Bowlingcentrum.
5. De KNSB vergadert 27 juni. Daarna zullen wij u hierover berichten.

Tot zover een bericht van uw bestuur.