Dordrecht 3 – Krimpen 3

Slechte afsluiting seizoen van Krimpen 3 tegen Dordrecht 3

Krimpen 3 heeft het niet kunnen bolwerken tegen Dordrecht 3. Een regelmatige 5-3 nederlaag was het resultaat van de laatste wedstrijd van dit seizoen.

Aanvankelijk leek het goed te gaan doordat invaller Thomas Boeren snel won. Hij offerde een pion in de opening en kreeg een gigantische ontwikkelingsvoorsprong. Toen Bert Dobber ook nog met Pe2 de rochade definitief onmogelijk maakte ging hij snel mat. De andere invaller Meike Riemens gaf in de opening pion e6 en f5 weg, waarna het vechten tegen de bierkaai werd (1-1).

Eduard Hoogenboom had na het ruilen van dame en torens een licht overwicht. Het was echter niet mogelijk verder te komen met remise als gevolg (1,5-1,5).

De volgende remise was van Frits van Duin. Ook hij kreeg tegen het einde van de partij een licht overwicht, maar moest ook in remise berusten (2-2).

Dominggus Paays kon niet op tegen Adri Timmermans, die afgelopen zaterdag nog een punt scoorde voor Dordrecht 1 in de 2e klasse KNSB. Dominggus kreeg na de opening een zwakke pionnenstruktuur op de damevleugel waar Adri knap gebruik van maakte (2-3). Kees Greevenbosch gaf zijn pion op a7 voor een koningsaanval die werd ingeleid met f4. Of het allemaal correct was kan ik niet beoordelen, maar hij maakte het karwei bekwaam af (3-3). Hiermee was de koek op. David Berendsen offerde in tijdnood ten onrechte een stuk en kon snel daarna opgeven (3-4). Bert Ten Wolde verloor in het eindspel het overzicht en verziekte een remisestand (3-5). Al met al een naar mijn mening teleurstellend seizoen. Een derde plaats met slechts een half bordpuntje meer dan Dordrecht 3. Niet in de laatste plaats een teleurstellend seizoen doordat Rick Verhoog maar één wedstrijd beschikbaar was en Jan Pieter De Vries door verhuizing naar Brabant ook niet regelmatig kon spelen. Volgend jaar maar weer een poging wagen om de eerste klasse te bereiken.

Hans van Nieuwenhuizen
teamleider