K2 -KNSB ronde 6

Zware tijden voor Krimpen 2 KNSB; een nederlaag met 3,5-4,5 tegen De Stukkenjagers 2

Krimpen 2 is er niet in geslaagd om De Stukkenjagers 2 onder zich te houden. Het werd een 3,5-4,5 nederlaag voor ons team. Marius Strijdhorst verloor als eerste. Na g5 schaak bleef zijn dame ongedekt staan op d7. Einde partij. Frans Vreugdenhil voelde zich niet zo lekker. Toen hij met wit niets had bereikt na de opening werd de vrede getekend. Ook John van Baarle bereikte niets, maar dat was met zwart. Ook hier een snelle remise. Michiel Besseling heeft het geprobeerd maar ook hier werd het evenwicht uiteindelijk niet verbroken (1,5-2,5). Peter van Nieuwenhuizen  kwam minder te staan en verloor een belangrijke pion op de c-lijn. De stelling was daarna niet meer te houden. Vervolgens bracht ik de ons weer in de wedstrijd door te winnen. De jonge Tommy Grooten behandelde de opening niet goed. Daardoor kwam ik in een goede stelling met een pion voor. Dat werd naar winst gevoerd. Cor de Zwart speelde een prima partij. In het eindspel wist hij met een sterker paard dan de vijandelijke loper een pion te winnen. Vervolgens bracht hij de stand op 3,5-3,5. Henny Versteeg moet iets gemist hebben. Na aanvankelijk heel goed gestaan te hebben kwam hij een kwaliteit achter. Dat werd door de tegenstander netjes in winst omgezet.

Alles bij elkaar een onnodige en belangrijke nederlaag tegen de enige ploeg die onder ons stond. De komende twee wedstrijden ( tegen De Pion en De Combinatie) zullen beslist gewonnen moeten worden om nog een kans te maken op lijfsbehoud. De laatste ronde wacht ons immers de allersterkste ploeg Blerick. Daar hebben wij niet veel kans tegen. Hopelijk zijn zij dan inmiddels kampioen. Dat kan misschien nog iets schelen.

Hans van Nieuwenhuizen