K3 – Sliedrecht 4

Een forse tegenvaller voor Krimpen 3 in de thuiswedstrijd tegen Sliedrecht 4

Krimpen 3 weer op volle oorlogssterkte op tijd aanwezig voor de eerste wedstrijd van 2018 tegen Sliedrecht 4.
De verwachting was toch echt dat we van deze tegenstander zouden kunnen winnen, maar de tegenstander
bleek veel beter dan we hadden verwacht op basis van het ratingverschil. Dan blijkt maar weer eens dat een
verschil in rating geen maatstaf is.
Maar goed het zat hem vooral in het tegenvallen van een aantal partijen aan de eerste 4 borden, die in de  voorgaande wedstrijden steeds een groot deel van de punten veroverden en nu niet verder kwamen dan 2 remises. De onderste 4 borden zorgden voor 2½ punt, dat is nog niet eerder gebeurd.
Na afloop leverden een aantal analyses van diverse partijen dat de kansen, die er waren, gemist zijn en dan kan
het inderdaad moeilijk worden, zoals gebleken is. Een positief punt in deze wedstrijd is wel de winst van Joost,
die nu sterk bleef volhouden en het volle punt wist te veroveren. Ook Jan behaalde deze keer de volle winst.
In de volgende wedstrijden moeten we nu weer volop aan de bak om toch de 50% score te gaan handhaven.

Krimpen 3 Sliedrecht 4
K. Greevenbosch K. van der Does 0 1