Krimpen V2 handhaaft zich in RSB klasse 1A

Door een ruime overwinning (3,5-0,5) tegen Erasmus 1 heeft Krimpen V2 zijn verblijf in de hoogste klasse RSB viertallencompetitie verlengd.

Samuel Lopes speelde met zwart remise in een gelijk opgaande partij. Hij kon keurig  zijn pion op e4 blijven dekken. Wit kwam daarbij niet verder.

Vervolgens won ik door de koningsaanval af te slaan en mijn overwicht op de damevleugel uit te buiten.

Invaller David Berendsen stond na de opening goed. In het middenspel koos hij volgens mij niet de juiste voortzetting (maar wat weet ik er van?). Na een foutje van de tegenstander bij de overgang naar een eindspel speelde David de partij met succes mooi uit.

Het mooiste eindspel was van Henny Versteeg. Hij moest eerst opboksen tegen zwarte pionnen op b3 en c4. Zijn witte loper stond op b1 niet goed. Nadat Henny de d-lijn kon bezetten met zijn toren en de koning centraliseren ging een van de opgerukte zwarte pionnen verloren. Het lopereindspel met een pluspion speelde Henny verder goed af.

Met de 5 matchpunten die wij met nog één wedstrijd te spelen hebben zijn wij veilig.

Hans van Nieuwenhuizen