Onvoldoende belangstelling voor de schaaksoos

Het is 4 mei 2018 omstreeks 13.45 uur en zojuist teleurgesteld thuisgekomen van de Schaaksoos. Slechts drie schaaksoosleden aanwezig. Indelen was onmogelijk. Wim Mulder – Nico van Walsum was al drie keer gespeeld en ik had absoluut geen trek om voor één partij te blijven. Dus besloten Wim Mulder, Nico van Walsum en Dick van Buuren huiswaarts te gaan.

Eerder was een dalende opkomst vastgesteld, de belangstelling voor deelname aan het schaken op de vrijdagmiddag neemt af. Dit, ondanks de uitstekende sfeer en gezelligheid.

Het moge duidelijk zijn dat eenieder vrij is om de vrijdagmiddag naar eigen gerief invullend aan te wenden, maar dat mag natuurlijk ook ondergetekende. Daarom, het is niet anders, overweeg ik de om met de leiding van de schaaksoos te stoppen.

Wellicht zijn er leden die deze taak van mij willen overnemen, want anders loopt de penningmeester een kleine € 450,- mis in de begroting van het seizoen 2018-2019.

Dick van Buuren