Oproep massakamp-2

Beste schaker van SV Krimpen, wie wil zich inschrijven voor de hieronder geplaatste online massakamp tegen RSR Ivoren Toren op maandagavond 25 mei 2020. We willen een team opstellen tussen de 10 en 15 spelers. Als je voor dit toernooi geïnteresseerd bent, wil je dan per omgaande positief reageren op deze email zodat ik een team kan vormen. Graag naam, nickname en rating melden. U moet wel lid worden van Chess.com. Nadere berichtgeving volgt.

Massakamp RSR Ivoren Toren – S.V.Krimpen

Paul Tromp en ik hebben een test toernooitje gemaakt, maar dat werd geannuleerd, ik neem aan vanwege onvoldoende deelnemers. Ik weet dus nog niet zeker of het om één partij gaat of dat er een match van twee partijen wordt gespeeld.

De massakamp op de clubavond van Krimpen is in de verwachting dat we dan het best in de buurt van een gelijk aantal spelers komen. We stellen voor om dit uit te voeren op 25 mei 2020.

Ik  dacht aan 45 min pp voor de hele partij met het idee dat 2 partijen dan een hele avond vullen. Wat Paul Tromp betreft is dat wat lang om twee redenen.

1.    Er zijn jeugdleden geïnteresseerd om mee te spelen, dus ik wil het niet te laat maken.

2.    Zelf merk ik dat online schaak de aandacht minder lang vast houdt. Ik weet niet of anderen dat ook hebben of dat dat meer persoonlijk is.

Wat Paul Tromp betreft gaan we voor 45 min pp voor de partij als het één partij is en kiezen we bij matches van 2 partijen voor iets in de range van 20-25 minuten. Iets van 15 + 10 sec increment kan natuurlijk ook.
Het aantal spelers denken we voorlopig aan 10-15 spelers voor elk team.

Ik ga er vanuit dat we er voor eind mei wel achter komen of het één of twee partijen zijn. We zouden de aankondiging binnenkort al kunnen doen en de details voor wat betreft timing later invullen.