Uitslag D-team jeugdclubkampioenschappen en nog meer!

Niet naar Den Bosch

Zaterdag 11 februari hebben we met een D team meegedaan aan de jeugdclubkampioenschappen van de RSB / HSB die evenals vorig jaar gemeenschappelijk werden gehouden. Daarvoor reisden we naar het Wolfert Dalton College tussen Hillegersberg en Schiebroek. Er waren 16 teams ingeschreven maar helaas moest Sliedrecht zich op het laatste moment wegens ziekte van een paar spelers afmelden. Daarmee kwam het aantal teams uit op 15. Dat was jammer, want nu was er iedere ronde een viertal vrij. Wij zouden hier als snel mee te maken krijgen.

De eerste ronde moesten we tegen Klim-Op D 1. Klim-Op is altijd sterk vertegenwoordigd en dat ondervonden we door met 4-0 te verliezen. Dat betekende meteen dat we de tweede ronde vrij waren want de vrije ronde gaat zoveel mogelijk naar het laagste team, maar niet meer dan 1 keer.

Zo stonden we na de tweede ronde ergens midden in de ranglijst, want een vrije ronde win je reglementair met 4-0. Vanaf ronde 3 deden we daardoor weer gewoon mee. Er waren 5 promotieplaatsen voor het landelijk toernooi na de zomer in Den Bosch te verdienen. Daarvan ging er in elk geval 1 naar het beste RSB team en 1 naar het beste HSB team. De resterende 3 dan verder volgens eindranglijst. Onze resultaten waren wisselend, maar wel zodanig dat we tot het eind in de strijd bleven voor een promotieplek. Maar helaas is het net niet gelukt.

Behalve de gewone prijzen waren er ook bekers van de topscorer van elk team. Bij ons was er een probleem. Want Cornelis en Maurits voerden na de laatste ronde beiden met 5 uit 7 de lijst aan. En toch was er maar 1 beker. Probleem! Maar dat gaat opgelost worden door de vader van Maurits die ook de hele dag aanwezig is geweest, evenals Marianne Pols. Geweldig, al die ouderlijke belangstelling. Dominggus, die voor deze dag bij RSR meespeelde was er met moeder Deborah wat zorgde voor volle gezellige tafel met volop meelevende ouders en mij als begeleider.

Dit moet het dan voor wat betreft de jeugdclubkampioenschappen zijn. Voor details en foto’s zie de RSB website. Aanstaande zaterdag 18 februari in Den Haag zijn wij niet vertegenwoordigd. Jeugdleden die verder willen met toernooien kunnen de komende tijd toch volledig aan hun trekken komen. De Persoonlijke Jeugdkampioenschappen van de RSB komen eraan en nog veel meer.

Een overzichtje tot april :

PJK AB 25 feb. + 4 maart

PJK C t/m H periode 28 feb. + 1 en 2 maart (voorjaarsvakantie)

4 maart Alblasserwaardtoernooi Sliedrecht en GP Voorschoten

18 maart Erasmiaans schoolschaakfestijn Rotterdam

25 maart De Kluyver jeugdtoernooi Spijkenisse

Raadpleeg de diverse websites voor alle informatie of schiet mij aan.

De PJK ’s worden wederom in Spijkenisse gehouden. Nieuw is dat het kilometergeld wat normaal aan mij (of aan een ander die namens de vereniging vervoer verzorgt) betaald wordt nu door de vereniging wordt gedragen. Voor de overige toernooien blijft het 5 cent per kind per kilometer.

Theo Heukels