algemene info

Algemene informatie SV Krimpen aan den IJssel

De Schaakvereniging Krimpen aan den IJssel heeft sinds haar oprichting in 1927 zoals iedereen goede en slechte perioden beleefd. Met name tussen 1970 en 1980 was het jeugdschaak een belangrijk onderdeel en stond niet alleen in aantal maar ook in schaaktalent op hoog peil.
Het eerste team bestaat voor een deel nog uit deze toenmalige jeugdspelers die er mede voor hebben gezorgd dat Krimpen in de KNSB haar rol op landelijk niveau meespeelt.
Reeds vele jaren beweegt het ledental zich rond 100 waaronder ca. 25 jeugdspelers.
Met de speelzaal in het Bowling & Partycentrum Krimpenhof beschikken wij over een ruime speelzaal. Voor toernooien is een 2e zaal beschikbaar.
Nieuwe leden blijken zich, ongeacht hun schaakcapaciteiten, bijzonder snel thuis te voelen.

De gang van zaken binnen de vereniging is gebaseerd op de Statuten en het Huishoudelijk Reglement. (zie lidmaatschap/menu lidmaatschap in het hoofdmenu).

Speellokaal Bowling & Partycentrum Krimpenhof
Waardzicht 1
2922 HM Krimpen aan den IJssel
RSB-bondswedstrijden worden gespeeld in het Bowling & Partycentrum Krimpenhof